ارائه پیشنهادات در حوزه علم،فناوری و نوآوری جهت درج در قانون بودجه ۱۴۰۳

5 دی 1402
با توسعه ادبیات دانش‌بنیان در سال‌های اخیر، یکی از مواردی که لازمه نیل به اقتصاد مبتنی بر دانش است، ارائه راهکارها و قوانینی‌ست که به واسطه آن‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان و بدنه علمی کشور به پیکره واقعی اقتصاد، اعم از دولتی و غیر دولتی متصل شوند؛ به عبارت دیگر نیازهای دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان پاسخ داده شود و توسعه حوزه دانش‌بنیانی بر مبنای نیازهای واقعی جامعه و صنعت باشد. لزوم توجه به رشد کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد توانمندی در آن‌ها برای نقش آفرینی در اقتصاد کشور، یکی از ملزومات تحقق این هدف است. از طرف دیگر با جهت‌دهی اقتصاد موجود در بخش دولتی و غیردولتی به بهره‌گیری از توانمندی های شرکت‌های دانش‌بنیان مستعد و فناوران و اعضای هیات علمی، زمینه لازم جهت تحقق این هدف میسر خواهد شد.


قوانین بودجه سنواتی بستر مناسبی به منظور تحقق هدف مذکور هستند چراکه منجر به در نظر گرفتن ساز و کارهای مالی و تامین اعتبار می شود و با ارائه راهکار و تعریف بازی برد‌-برد، می‌توان نفوذ نوآوری در شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی را افزایش داده و زمینه همکاری بخش خصوصی با بدنه دولت را فراهم کرد.
در شرح ذیل، با عنایت به ظرفیت‌های موجود در کشور و موضوعات پرتکرار و اولویت‌دار و همچنین توجه به قوانین بودجه 1402، «پیشنهاداتی جهت درج در قانون بودجه 1403» ذکر شده‌اند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

Facebook
Pinterest
Twitter
WhatsApp

مطالب مرتبط با این مقاله